HOMEOPATIA PENTRU MAMÄ‚ ÅžI COPIL & REMEDII PENTRU UZ PEDIATRIC
Douglas M. Borland
Nr. pagini:
114
Pret:
30 lei
Comanda Carte
Lucrarea este valoroasă prin maniera de abordare ÅŸi bogăţia informaÅ£iilor prezentate într-un mod succint ÅŸi uÅŸor de asimilat. Borland porneÅŸte de de ideea că îngrijirea copilului trebuie să înceapă nu de la naÅŸtere, ci din momentul concepÅ£iei. Aceasta este baza pentru prima parte a lucrării - denumită Homeopatia pentru mamă ÅŸi copil. Borland abordează remediile specifice afecÅ£iunilor din timpul sarcinii. Sunt indicate tratamente homeopate pentru tulburări în plan fizic - vărsăturile, constipaÅ£ia sau diareea - cele din plan mental cum sunt fricile sau depresiile care pot dispare după administrarea judicioasă a unor remedii precum Sepia, Aurum sau Pulsatilla, etc. dacă simptomele corespund. Autorul face o trece în revistă a remediilor de care poate avea nevoie o mamă pentru copilul ei în primii ani de viaţă, avănd în minte faptul că simptomele mentale - care corespund atăt remediului, căt ÅŸi pacientului - trebuie să fie cele mai importante indicaÅ£ii pentru utilizarea oricărui medicament. Ultima parte a cărÅ£ii, denumită - Remedii pentru uz pediatric - reuneÅŸte remediile copiilor în cinci grupe, fiecare cu caracteristici comune. Grupul 1 reuneÅŸte remediile reprezentate prin copilul gras, blond, friguros, letargic - cap de serie Calcarea carbonica. Grupul 2 avănd ca exponent principal remediul Baryta carbonica – aparÅ£ine copiilor retardaÅ£i sau cu întărziere în dezvoltarea psihică sau fizică. Grupul 3 aparÅ£ine copiilor cu erupÅ£ii cutanate bine definite ÅŸi au ca reprezentant principal Graphites. Remediile aparÅ£inănd grupului 4 sunt călduroase, Pulsatilla fiind cel mai indicat remediu la copiii de acest gen. Ultimul grup, tipul nervos, cuprinde copiii agitaÅ£i, sensibili, cheia pentru întregul grup fiind Arsenicum album. Maniera de prezentare atractivă, conexiunile pe care le face autorul, ajută la identificarea cu uÅŸurinţă a remediilor. O carte care nu trebuie ratată pentru a înÅ£elege comportamentul copiilor.